Z pewnością każdy właściciel strony internetowej powinien zadbać o właściwą promocje, tak aby strona docierała do jak największej ilości odbiorców.
Oczywiście obecnie mamy wiele narzędzi marketingowych, które to umożliwiają. Dobrym pomysłem może być wykupienie reklam w Google, dzięki temu nasza strona znajdzie się od razu w wynikach wyszukiwania, w sekcji reklam. Oczywiście ma to swoje wady i zalety, zyskujemy czas ponieważ nasza strona będzie widoczna od razu, jednak musimy liczyć się z płatnościami za reklamy.
Dobrym pomysłem może być także pozycjonowanie strony w wyszukiwarce, wówczas osiąga ona wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania, ma to wiele zalet ponieważ użytkownicy bardziej ufają wynikom organicznym, wiedzą która sekcja zawiera reklamy.
Oczywiście na początku powinniśmy zrobić solidne sprawdzenie słów kluczowych, powinniśmy dobrać je tak aby jak najlepiej pasowały do naszej strony internetowej. Z pewnością frazy muszę oddawać charakter naszej strony, jeżeli prowadzimy sprzedaż, jeżeli jest to sklep internetowy, wówczas należy dobrać je w taki sposób aby jak najlepiej opisywały oferowany przez nas towar. Oczywiście możemy pozycjonować stronę główną, jako sklep całościowo, lub też konkretne podstrony czy też kategorie. W tym przypadku możemy pozycjonować podstronę która kieruje nas do kategorii produktów, zatem będzie skupiała ona dużą ilość podstron, dodatkowo możemy także pozycjonować każdy produkt oddzielnie. Z pewnością powinniśmy wybrać najlepszą metodę, wówczas pozycjonowanie odniesie najlepszy skutek. Oczywiście skuteczne pozycjonowanie to osiąganie pozycji na wiele słów kluczowych, także umieszczanie wielu stron na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania. Oczywiście największą rolę odgrywa obecnie Google, możemy także pozycjonować się w innych wyszukiwarkach, takich jak przykładowo Bing, które są bardziej popularne za granicą. Kiedy będziemy chcieli trafić na rynki zagraniczne oczywiście powinniśmy pamiętać aby nasza strona była wielojęzyczna, użytkownik powinien mieć możliwość zmiany języka, a sama strona powinna domyślnie wyświetlać się w języku odpowiednim do odwiedzin.