Plastik jest używany do produkcji wszystkiego, od jednorazowych sztućców i siatek na zakupy, kubków na kawę na wynos, ubrań, materiałów opakowaniowych, części pojazdów, elektroniki i wielu innych.

Jednak opakowania jednorazowe wyprodukowane z tworzyw sztucznych mają wiele wad. Nieulegające biodegradacji tworzywa sztuczne zanieczyszczają oceany i zabijają ptaki i zwierzęta morskie, zalegają na wysypiskach i rozkładają się przez setki lat. Jednak w ostatnich latach zostały opracowane biodegradowalne opakowania i produkty jednorazowe, które rozkładają się w znacznie krótszym czasie na wysypiskach, a także torby, które można kompostować w domu. Niektóre z takich tworzyw można również poddawać recyklingowi, a korzyści ze stosowania takich opakowań są różnorodne. Pozwala to firmom zaoszczędzić pieniądze i nie ma problemu z okresem przydatności do użycia, ponieważ opakowanie ulega biodegradacji tylko wtedy, gdy zostanie wystawione na działanie drobnoustrojów na wysypisku śmieci. Taki biodegradowalny materiał jest generalnie wolny od alergii i nietoksyczny, co jest ważne dla wielu klientów zamawiających jedzenie i napoje na wynos. Zalety jednorazowych opakowań biodegradowalnych

Wielu bardziej świadomych ekologicznie klientów woli kupować produkty w firmach, które dbają o to, aby nie zanieczyszczać środowiska plastikiem i dostarczają bardziej przyjazne dla społeczeństwa opakowania jednorazowe.

Wybór takich opakowań może nie tylko obniżyć ślad węglowy firmy, ale także zaoszczędzić pieniądze i zdobyć dodatkowych klientów. Postępując zgodnie z tym modelem, firmy z czasem zauważą mniejsze koszty pakowania i będą mogły bardziej swobodnie przeznaczać fundusze w bardziej dochodowych obszarach. Używanie ekologicznych opakowań, takich jak pojemniki na sałatki, jest obecnie postrzegane nie tylko jako bardziej przyjazne dla środowiska, ale także za wielką zaletę marketingową, którą z pewnością docenią klienci. Upraszczając sposób, w jaki klienci mogą pozbywać się biodegradowalnych i nadających się do recyklingu opakowań, firmy poprawiają swój wizerunek jako świadomi konieczności radzenia sobie z zanieczyszczeniem środowiska plastikiem.