Branża kosmetyczna rozrosła się tak bardzo, że trudno jest śledzić dostępne zabiegi. Zakres usług salonowych stale się powiększa i zmienia. Obecnie w profesjonalnych salonach mycie niekoniecznie oznacza tylko umycie włosów szamponem. Kiedy włosy będą farbowane lub traktowane innymi chemikaliami, mycie włosów może obejmować zabieg oczyszczający w celu usunięcia nagromadzenia produktu.

Lub włosy można myć i poddawać zabiegowi głębokiego odżywiania lub kondycjonującemu. Jest również dostępna każda możliwa usługa strzyżenia włosów, od lekkiego odświeżenia fryzury po pełną metamorfozę poprzez cięcie nożyczkami, maszynkami do golenia czy innymi narzędziami.

W salonach fryzjerskich można się również poddać stylizacji brody oraz zarostu lub goleniu szyi. Profesjonalne salony fryzjerskie coraz częściej wykonują również specjalne zabiegi w przypadku problemów ze skórą głowy lub włosami, na przykład zabieg nawilżający, odżywiający czy wzmacniający. Salony proponują również trwałe, relaksujące, keratynowe prostowanie włosów wraz z szeregiem zabiegów wygładzających, które na długi czas pozwoli nam cieszyć się gładkimi włosami bez puszenia. Niektóre salony oferują również specjalistyczne zabiegi na włosy dla wszystkich rodzajów włosów. Fryzjer zazwyczaj zajmuje się wszystkimi rzeczami związanymi z wyglądem, stylizacją i pielęgnacją włosów.

Dobry stylista fryzur najpierw wysłucha i upewni się, że dobrze rozumie klienta co do oczekiwanych rezultatów.

Fryzjerzy często odwołują się do zdjęć w czasopismach o urodzie i stylu, aby wizualizować pożądany przez klienta wygląd. Muszą kontynuować szkolenie i edukację, aby móc oferować klientom najnowszy styl w strzyżeniu. Dobry fryzjer Kraków stale się rozwija, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Wielu fryzjerów bierze udział w konkursach fryzjerskich, aby być na bieżąco z najnowszymi stylami i fryzurami. Te konkursy prezentują techniki kolorowania, stylizacji i cięcia. Salony zachęcają fryzjerów do udziału w konkursach, ponieważ wielokrotnie nagradzany fryzjer będzie świetną reklamą dla salonu, a sam fryzjer często zdobędzie dużą bazę klientów.