Bez ubezpieczenia społecznego nie mamy możliwość korzystania z zasiłków czy z darmowej pomocy medycznej. Tutaj nie ma żartów, dlatego jeśli jedziemy na wyspy to trzeba będzie bardzo szybko ten problem rozwiązać, bo przecież nikt nie chce ryzykować.

Często jedziemy całymi rodzinami i jeśli dziecko się rozchoruje to leczenie jest bardzo kosztowne. Mając ubezpieczenie społecznego można to ominąć. Bardzo dużo osób nie rejestruje tego ubezpieczenia, bo boją się, że sobie z tym nie poradzą. Oczywiście nie jest to łatwe, jeśli nie zna się języka angielskiego.

Tutaj nie da się wysłać pocztą dokumentów tylko trzeba w cztery oczy rozmawiać z urzędnikiem. To oznacza, że potrzebna jest nam fachowa pomoc, kto się tego nie boi. Dobrym rozwiązaniem będzie wybrać księgowego, który działa w Wielkiej Brytanii i mówi po pólku. Nie będziemy mieć problemów z tym, bo w Londynie działa polski księgowy, który jest bardzo chętny do pomocy.

Co trzeba zrobić żeby zarejestrować się w urzędzie?

Najważniejsze poza umówieniem się na spotkanie w urzędzie jest przygotowanie odpowiednich dokumentów. Trzeba mieć paszport przy sobie, a nie dowód osobisty. To warunek konieczny, dlatego trzeba sobie taki paszport przed przyjazdem wyrobić. Konieczne będzie potwierdzenie tóg gdzie mieszajmy i urząd wymaga od nas rachunków za prąd czy gaz. To nie wszystko, bo jeśli już gdzieś pracujemy to trzeba będzie to pokazać. Wystarczy umowa o pracę albo pasek wypłaty. Przydają się również wyciągi z naszego konta bankowego. Jeśli prowadzimy własną firmę to trzeba będzie przynieść faktury na towary albo usługi. Trochę tego jest i jeśli nie za bardzo wiemy jak sobie z tym prowadzić to trzeba skontaktować się z księgowym i wszystkiego się dowiemy. Wchodzimy na stronę księgowy w Londynie i tam mamy informacje do kontaktu. Ta firma księgowa jest w stanie nam pomóc. Na pewno ktoś pójdzie z nami na takie spotkanie, wszystko wytłumaczy i będziemy pełnoprawnymi obywatelami Wielkiej Brytanii, co wiąże się ze sporymi korzyściami.